Versie 21/4/2013

ALGEMENE VOORWAARDEN

Begripsbepaling:

  1. Eigenaar AiMforyou/ lyght : A. Mullaart te Amsterdam. KvK-nr.: 51756633, BTW nr: NL 163647951B01

  2. Klant : de particulier, of vertegenwoordiger van een bedrijf, die bij lyght een
    bestelling plaatst in het atelier of de webshop.

Algemeen:

  1. Elke product van Lyght wordt met de grootst mogelijke zorg en kwaliteit vervaardigd. Lyght garandeert de eigenschappen van gebruikte materialen, zoals deze op de website staan vermeld, waarbij het uitgangspunt is waar mogelijk met natuurlijke, ecologisch verantwoorde materialen te fabriceren.

  2. Materialen die handmatig zijn geverfd, kunnen qua kleur afwijken van het getoonde op de website of in andere publicaties .

  3. Aanmeting door de coupeuse geschiedt op afspraak en kan op het atelier of elders plaatsvinden.

  4. Kosten voor aanmeting op locatie zijn volgens OV-tarief en voor rekening van de klant.

  5. Voor maatwerk ondertekent de klant het orderformulier voor akkoord, waarin o.a. de afspraken en wensen staan vermeld.

  6. Indien de klant na het aanmeten het bestelde product niet afneemt, wordt geen restitutie van de aanbetaling gedaan; dit zijn nl. de kosten voor het aanmeten.

  7. Persoonlijke gegevens, maten en andere informatie van/over een klant worden nooit en op geen enkele wijze aan derden verstrekt en met volledige privacybescherming verwerkt en bewaard; uitsluitend bedoeld voor gebruik bij Lyght. Gebruik van gegevens of beeldmateriaal zal uitsluitend met toestemming van de klant geschieden.

  8. Zodra een maatwerkproduct klaar is, wordt het product opgestuurd en krijgt de klant hier bericht van.

  9. Het koopproces loopt vanaf ondertekening van de order tot aan het verzenden/ophalen van de bestelling. Tijdens het koopproces zal Lyght de klant zoveel mogelijk toewerken naar volledige tevredenheid met de aangeschafte producten.

  10. Indien, bij maatkleding of aangepaste maten, gedurende het koopproces de maten van de klant dermate wijzigen t.o.v. het aanmeetmoment, en de kleding niet meer (goed) past, dan is Lyght niet aansprakelijk voor de materiële en/of financiële gevolgen en is de order niet annuleerbaar. Indien aanpassing nog mogelijk is en dit door de klant is gewenst, zal Lyght de kleding aanpassen op kosten van de klant. Deze kosten dienen vooraf te worden betaald.

  11. Indien, bij maatkleding of aangepaste maten, fouten een oorzaak hebben bij Lyght, wordt kosteloos eenzelfde product opnieuw en met voorrang gemaakt door Lyght.

Levertijd en leveringsvoorwaarden:

  1. Voor kleding met confectiematen en losse producten geldt een levertijd van max. 5 werkdagen.

  2. Voor maatwerk geldt een gemiddelde levertijd van 2 tot 3 weken, mede afhankelijk van de beschikbaarheid van gewenste materialen.

  3. Na bestelling wordt de klant op de hoogte gesteld van het slagen van de betaling en krijgt de klant een indicatie van de verzenddatum binnen de gestelde termijnen.

  4. Lyght is niet aansprakelijk voor verlenging van levertijd door stagnatie van de toelevering van benodigde materialen en dergelijke, of door andere door overmacht ontstane situaties.

  5. Bestellingen kunnen op afspraak worden afgehaald op het atelier of worden verzonden.

  6. Verzend- en verpakkingskosten zijn €3.00 (binnen Nederland) en worden vooraf betaald bij de bestelling. Indien gewenst kan verzending tegen meerprijs aangetekendof naar het buitenland worden verzonden.

  7. Lyght is niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens of door verzending.

Garantie:

  1. Indien het geleverde product ondeugdelijk is gebleken door fabricagefouten, problemen met materialen en/of fournituren, dient de klant dit per omgaande schriftelijk kenbaar te maken aan de eigenaar o.v.v. ordernummer en klacht.(zie ook ‘klachtenprocedure’)

  2. Indien de klacht terecht is gebleken, wordt het product hersteld of (deels) vervangen. Dit is ter beoordeling van Lyght.

  3. Indien het product is gedragen, gewassen of op onverantwoorde wijzeen anders dan de voorschriften in het product, is behandeld, vervalt elke vorm van garantie of reclamatie.

  4. Mocht het product moeten worden teruggestuurd naar het atelier, dan komen de portokosten voor rekening van de klant, tenzij anders is overeengekomen.

Ruilen:

  1. Confectieproducten en accessoires mogen binnen 14 dagen worden geruild, mits ongedragen, ongewassen en ongeschonden. De klant dient bij ruiling het originele orderformulier/factuur te tonen of mee te sturen.

  2. (aangepaste) Maatwerk producten kunnen niet worden geruild. Indien mogelijk, kunnen er na aflevering nog aanpassingen worden gedaan. De klant dient dan binnen 8 dagen het product aan te leveren. Kosten van de aanpassingen zijn voor rekening van de klant, mits de oorzaak ligt aan de kant van het atelier.

  3. Voor geruilde goederen wordt een tegoedbon gegeven of geruild voor een product met dezelfde prijs. Indien de klant een ruilproduct met een lagere prijs wenst, wordt geen geld teruggegeven.

Klachtenprocedure:

  1. De klant kan binnen 8 dagen na ontvangst een schriftelijke klacht indienen bij de eigenaar. De brief, kopie orderformulier en het product dienen tezamen en aangetekend te worden verstuurd naar: Lyght/ v. Boetzelaerstraat 61-3/ 1051 EA Amsterdam
    Vermeld zo duidelijk en precies mogelijk de aard en oorzaak van de klacht en eventuele handelingen die zijn uitgevoerd op het product.

  2. De klant ontvangt per email een bevestiging van ontvangst van product en klacht.

  3. De klacht wordt z.s.m. behandeld en de klant krijgt binnen drie weken schriftelijk uitsluitsel over het resultaat.

© 2013 - 2017 lyght | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel